Det här menar han/hon!

Här är ett antal klyschor som kan möta dig i dejtingdjungeln.(Jag la till hon, för det är inte bara män som inte vill binda sig med alla  de träffar).

 

1) Varför måste vi sätta en etikett på det vi har?

 

– Betyder: ”Kan vi inte vara KK?”

2) Jag är nog inte relationstypen.

 

- ”... utan jag är knulla-runt-typen!” alternativt ”Tack för ikväll, ha ett bra liv!”

3) Varför är det så viktigt att flytta ihop? Har vi det inte jättebra som vi har det?

 

– Betyder: ”Om vi flyttar ihop blir det inte bra.” eller ”Jag gillar dig, men jag vill inte bo med dig.”

4) Vad gör du i helgen? Det vore kul om du träffade mina föräldrar.

 

– ”Let’s get serious!” Möjligtvis har han fantastiskt roliga föräldrar som han bara måste visa upp.

5) SMS sent på natten: ”Är du vaken? Jag kan inte sluta tänka på dig”

 

– Booty call! Han är full och kåt. Det är särskilt tydligt om meddelandet är felstavat. Och bara någon som är jättekär släpper in en full idiot klockan 04.30.

6) Vad lustigt, du påminner mig om min mamma!

 

– Vad obehagligt! Ingen dörröppnare direkt. Antingen lider personen av Oidipuskomplex eller så ser du ut som en tant.

7) Tillsammans? Men vi dejtar ju fortfarande?

 

– ”Jag vill att vi ska dejta för det är svårare att ta sig ur ett förhållande.”

8) Jag tröttnar aldrig på att hänga med dig.

 

Åhh! Det låter jättefint i mina öron!

 

– … fast den repliken kan man ju å andra sidan säga till en kompis utan att mena särskilt mycket.

9) Jag älskar dig! (sagt efter två timmars bekantskap).

 

Antingen är han desperat. Eller så är det skrämseltaktik. Han försöker framstå som knäpp för att skrämma bort dig. Vill du spela ett högt spel kan du kontra med att svara att du älskar honom också, så får du se vilket som blir hans nästa drag.

10) Jag vet inte om jag är redo att skaffa barn.

– ”Jag vill inte att du ska föda mina avkomma.” Fast det kan ju också vara bokstavligt, att killen inte vet om han är redo att skaffa barn.

11) Känns inte det där med giftermål väldigt gammaldags och förlegat?

– ”Jag har inte råd med ett bröllop” – och det är krångligare att skiljas!

12) Jag känner mig inte riktigt redo för en relation.

 

Kodjo: – ”Kan vi inte vara KK?”.

 

– Man är alltid redo för en relation om man vill.

13) Jag har inte riktigt tid att ses den här veckan, men vi kan väl höras framöver?

 

– ”Du var Miss Vecka 46 och KAN bli Miss Vecka 51 om inte tjejen jag träffar nästa vecka är trevligare.”

14) Det är så skönt att vara med dig, du ställer inga jobbiga krav som andra tjejer gör.

– ”Förstör inte allt med att vilja vara ihop!”.

15) Det är inte dig det är fel på, det är mig.

 

– ”Det ÄR dig det är fel på!”. Fast vem använder den här klyschan i dag?

16) Jag har kommit till en punkt i livet där jag känner att jag måste ta prioritera mig själv.

 

– Återigen: ”Det är dig det är fel på!”.

17) Jag gillar dig, men det är komplicerat.

 

– ”Jag är skitjobbig och komplicerad, var inte ihop med mig!”

18) Du är underbar, men jag är rädd för alla känslor.

 

Kodjo: – ”...bland annat känslor som avsky och längtan att fly”. Ett skrattretande försök, vi vill se den tjej som går på detta: ”Alltså, jag framkallar så mycket starka och fina känslor hos honom så det går bara inte att vara ihop. Jag var tvungen att låta honom gå!”.

19) Jag önskar att vi hade träffats om ett par år i stället.

 

– Om ett par år!? Vad ska han – och hon – göra under tiden?

Hämtat från aftonbladet.se

Men jag vet ju att alla vi redan vet detta eller hur? Ursäkter ska inte finnas, sedan finns det ju de där med kontrollbehov, så klart de vill kanske ta det lugnt, men då visar man på andra sätt att det ändå är intressant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0