Jag fick lägenheten!!!!!!!!!


Så idag ringde dem och jag ska få skriva kontrakt snart! Himla roligt att äntligen få en egen lägenhet! Jag trodde faktiskt inte att det var möjligt att man kunde få en etta mitt i stan, det brukar kallas "omöjligt" i denna staden! Men jag får en, JAG! Helt fantastiskt, det är ett tag kvar tills det är inflytt så jag kommer hinna spara lite till soffa och sånt som jag inte redan har. Ska bli så roligt att äntligen få inreda ett hem, eller ah det är en etta men ändå! Det bästa förrutom att lägenheten ligger så centralt är att den dessutom är helt ny (ingen annans hår i avloppet tex), samt att det kommer finnas en hel del butiker i bottenplan. Och till sommaren är det extra kul att huset har takterrasser. Där man kan samlas för att njuta av utsikten, grilla och dricka rosé. Eftersom jag är uppväxt i hus har jag alltid tyckt att det varit lite jobbigt att bo i lägenhet på sommaren, man vill ju ut och sola när det är varmt. Men det blir nog inga problem nu när man har ett helt tak. Och på vintern blir lägenheten ljus och fin då samtliga lägenheter har fönsterpartier ned till golv och fransk ballkong. Som kontrast ligger badrum och förvaring i en mörk kärna. Golven beläggs med parkett och badrum med klinker.

Dessutom är detta lägeneheter där människor mellan 18-29 år ska flytta in, så inte omöjligt att det finns en hel del singlar där, även med tanke på att det mest är ettor. Hur bra som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0