Testar: Glacéau Vitamin Water


Smak: apelsin+ apelsin (c+kalcium), ja den heter så, och nej jag tror inte att jag talar i telefon.

Glacéau Vitamin Water lanserades i New York 2000. 2007 köpte Coca Cola varumärket för 4,1 miljarder dollar, det enskilt största förvärvet i Coca Colas historia. Sedan dess har drycken introducerats på en marknad i taget. Sverige är det 15:e landet efter bland annat Storbritannien, Kanada, Frankrike och Japan.

 

Lanseringarna görs helt utan köpta medier. Istället vill Coca Cola sprida kännedomen från mun till mun, via ambassadörer, samplingar och sociala medier. Sedan tidigare har utvalda bloggare bjudits in som ambassadörer för varumärket i Sverige, och det har även ordnas en releasefest för Glacéau Vitamin Water i Stockholm. (Källa: http://www.dagensmedia.se/)

 

Jag blev rätt besviken, jag vet att drycken ska vara nyttig men den smakar inte så mycket (då smakar mineralvatten med smak mer). Saken är väl den att drycker med så stark färg förväntas automatiskt hos mig smaka lite godis, men den smakar som för svag saft (jag hoppas att det inte beror på att jag är bakis och har svårt att uppfatta smaken, i så fall får jag ta tillbaka detta senare). Drycken ser färgglad och rolig ut, men är i själva verket är det en varg i fårakläder, drycken är tråkigt och beige. Jag vet inte varför jag trodde att en vitamindryck skulle vara så god, men det är väl att göra med att Vitamin Well ändå är rätt god i jämförelse. Köp den istället dessutom är det ett svenskt företag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0