Hunduppfödare!


(Valp från blocketannons, ras Pomeranian).

När jag var yngre och åkte runt till olika uppfödare med min familj då vi var redo för vår första hund slogs vi av en sak när det gällde uppfödarna. Majoriteten av dem snackade fruktansvärt mycket skit om andra uppfödare och hundraser, kläde sig riktigt illa (tänk trailer trash), bodde illa och var för de mesta ovårdade och överviktiga. Detta blev jag påmind om när jag kikade runt på blocket idag (skulle nog aldrig köpa en hund där, men kul att kolla runt lite). Jag och min familj funderade alltid på varför detta kom sig, hinner man inte med varken hem eller sig själv när man har kennel, eller har intresset bara koncentrerats på att hundarna ska ha det bra och vara fina? Hur som helst hittade vi till sist en trevlig uppfödare som åtminstånde inte föll för alla av de ovan nämnda egenskaperna. Där kändes de tryckt att köpa valp. Vem orkar lyssna på skitsnack om andra kennlar, man är ju där för att man är glad över att man ska få köpa en hund?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0