Jag var på biblioteket idag?


Och som den hundnörd jag är lånade jag idag hem ett par rasböcker. Tycker att det är roligare än de där böckerna med 300 olika raser i, jag kan nästan alla ändå så jag vill hellre fördjupa mig. Och även om det säkert finns mycket mer info på webben så kan det ändå vara trevligt med en bok istället, vila ögonen från skärmen om inte annat.

Det var ett tag sedan jag var på biblioteket nu eftersom jag inte studerar längre. Och jag blev förvånad av hur ett stadsbibliotek kan vara. Det var mer som en ungdomsgård/arbetsförmedling/dagis/fik, ja det var telefonsamtal, busande barn och skrikande ungdomar som "hängde" där. Aja tur att jag inte var där för att plugga inför en tenta eller något sånt!

Man kunde låna sina böcker själv via någon maskin/dator men jag kom ju inte ihåg min kod så  jag var tvungen att fråga en bibliotekarie efter en ny kod. Det var lite roligt eftersom jag då inte skulle skriva ner min nya kod på nått ställe utan istället skulle jag säga det högt till henne. Så att andra kunde höra min ny kod, det var lite obehagligt. Jag vet ju att det säkert inte är någon som skulle sno mitt lånekort och komma ihåg min kod och låna en massa böcker på mitt konto, men ändå! Det känns bara fel att säga en kod högt, eller vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0